Call of Duty: Advanced Warfare – Ein Nachfolger ist möglich

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Call of Duty: Advanced Warfare ist noch gar nicht erschienen. Trotzdem machen sich die Entwickler bei Sledgehammer Games bereits Gedanken um einen möglichen Nachfolger und plaudern darüber, warum aus ihrer Sicht die Serie so erfolgreich ist. Wir wären zwar nicht direkt auf den Gedanken gekommen, den Erfolg von Call of Duty auf die Glaubwürdigkeit der Spiele zu schieben – die Neuigkeit, dass man sich mit den “Black Ops”-Entwicklern abspricht, dass man nicht versehentlich Dinge kopiert, gefällt uns da schon deutlich besser. Von Science-Fiction will man sich dazu auch abgrenzen und verweist darauf, dass alle Inhalte aus Advanced Warfare auf wissenschaftlichen Grunden und Prototypen beruhen.

Einen Nachfolger hat man natürlich auch irgendwo im Hinterkopf. Am Ende will man sich – besonders in Bezug auf die Geschichte – die Möglichkeit offen halten, in das Setting zurückzukommen und darin ein neues Spiel zu entwickeln.

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I think Call of Duty resonates because it’s believable and relatable. And it’s always been one of the strengths of the franchise. Some of the the things we found through research of what’s going on in the military today and around the world was more fantastic than even the things we were coming up with. And so I think that time period and that ability to keep it rooted means that our fans, ourselves – you know, it’s not that fictional leap to a science fiction world you can’t relate to.

Science fiction icons, we stayed away from. So you won’t see the traditional mech. Even though that may happen, people automatically go, ‘Sci-fi.’ So, we’re kind of trying to stay away from that. We do talk with Mark Lamia [Treyarch studio head] and his designers and artists as much as possible, and that’s so that we don’t duplicate things. But I think we realized after the first six months or so when we had this huge amount of information and we had sort of a vision, that if we just kind of followed that and we used Sledgehammer’s style, that we will be different. It’s almost like two artists create a landscape and one’s going to be so much different than the other and I think that there’s enough differences between the two that – I know there’s enough difference between the two that they both can exist.

There has to be some thinking of not ruining the story and everything or the world so you can’t have another game. We’re keeping it in a place where another game can exist.

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